loading...
پارکور اردبیل | وسایت رسمی پارکور اردبیل
آخرین ارسال های انجمن
سعید بازدید : 253 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)


سلام به همه پارکور کاران وفری رانران اردبیل و ایران و جهان...

امروز اولین روز از سال 1393 میباشد ک منو تمام گروه (پارکور پرواز) عید نوروز را به تمام ایرانیان عزیز ک هر کجای این سرزمین خاکی ک هستند تبریک عرض مینماییم و خواستار سلامتی ، شادابی و نشاط برای همه ی شما مخصوصا پارکورکارای عزیز (ک میدونم پارکور و فری رانینگ مساوی است با صدمه دیدن) داریم.

امیدواریم امسال سال پارکوری ایرانی و همچنین سال خوبی برای هم میهنان وهموطنانمان باشه (آمین)


وحید بازدید : 190 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)
سلام

برخی عزیزان به دلیل مشکلات ناشی از وزن زیاد و عدم آمادگی اندام ها جهت تمرینات مداوم, برخلاف میل باطنی پارکور را رها کرده و به تماشای دوستان کم وزن و آماده خود غناعت می کنند

اینجاست که شروع داستان توقف پیشرفت در ذهن ورزشکار کلید می خورد ؛

برخی رشته پارکور را در حد اجرای حرکات مختص به آن محدود کرده و تصور دارند :

"پیشرفت در پارکور فقط و فقط به معنای توانایی در اجرای حرکات با تکرار فراوان است"


ولی کرج پارکور می گوید به عقیده ما پیشرفت نمیتواند فقط و فقط از طریق تکرار حرکات حاصل شود

شما نمی توانید بدون بهره مندی از عضلات و بدنی آماده حرکات را به شکل صحیح اجرا کنید !

اجرای هر حرکت در پارکور یا فری راننینگ نیازمند به آمادگی قسمتی از اندام انسان است

پست امروز وب پارکور کرج که بعد از مدتی عدم به روزرسانی آماده شده؛ اختصاص به برخی از همین تمرینات هوازی و قدرتی خواهد داشت

تمریناتی که در تصاویر مشاهده خواهید کرد جهت آماده سازی بدن در شرایط خارج از باشگاه و در محیط باز است


توجه : این تمرینات از زمان شروع تا زمان ریکاوری نیاز به تغزیه صحیح دارند؛

عدم تغذیه مناسب در برخی افراد کم وزن؛ ضعف بدنی در پی خواهد داشت؛ لطفا اصول تغذیه را رعایت کنید


طراح حرکات : بلیک دیکسون



برای دیدن بقیه عکسها و مطالب به ادامه مطلب بروید...


وحید بازدید : 319 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

 

سلام عزض میکنم به تموم بچه های گل پارکوری. امیدوارم حالتون خوب باشه.

متاسفانه کلیپ حاضر نشده/چون فیلمهایی که گرفتیم دسته یکی دیگس که اصلا نمیتونیم پیداش کنیم. از اینجا میگم بهش کلیپارو بیار امیر دودو زود باش.

همونطور که در نظر سنجی ها گذاشته بودم بیوگرافی و مصاحبه با بزرگان پارکور ایران رو گذاشتم.

میتونید در آپارات یا هر جایی ک خواستید ببینید و دانلود کنید

 

 

Interview with Bahman      mediafire   youtube   aparat

Interview with Morteza      mediafire   youtube   aparat

Interview with Farshad      mediafire   youtube   aparat

Interview with Hamed        mediafire   youtube   aparat

Interview with Arash          mediafire   youtube   aparat

Interview with Ashkan       mediafire   youtube   aparat

 

سعید بازدید : 281 شنبه 20 آبان 1391 نظرات (0)

سلام به همه ی عزیزان

دیروز جمعه بود،بلاخره با تلاش فراوان گروه پرواز اردبیل(بیشترین زحمت در دوش وحید بود) این فستیوال استانی به خوبی به پایان رسید. البته نمیشه گفت استانی چون از شهر تبریز هم گروه بیزما آمده بودند.

از همه ی تماشاگران و شرکت کنندگان عزیز تشکر میکنم ک ماهارو در این فستیوال یاری کردند.

گروه هایی که تو فستیوال شرکت کردند :

1.گروه پرواز (میزبان)

 2.گروه پرواز 2

3.گروه بیزما

4.گروه آرتا بویز  

5.گروه آرتا بویز 2

6.گروه دومان

7.گروه فلای بویز(Fly Boys)

همه ی گروه ها عالی بودن، خسته نباشن

در ادامه بگم که بدلیل بعضی موارد نتونستیم تراکتامون رو  به دیوار بچسبونیم،تماشاگر هم داشتیم ولی نه در اون حد. چون خیلی ماهارو محدود کردن. هر کجا رفتیم به در بسته خوردیم. فستیوال در حد خوبی برگزار شد در حدی که ما تصورشو نمیکردیم.

چشمه بعضیا ک نخواستن و نمیزاشتن و چوب لا چرخمون میزاشتن، کور. ایشاا...دفعه بعد بهتر از قبلی ظاهر میشیم.

در آخرم از همه ی گروه صدا سیما تشکر میکنم که اونها لااقل ماهارو حمایت کردند. از تلوزیون هم قرار شد که پخش شه واقعا ازتون ممنونیم، تک تکمون

منتظر عکسها و کلیپ باشید...

وحید بازدید : 410 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (6)

 

بررسی عوامل خاص بیومکانیکی

عده‌ای پاهای چاقی دارند. از سوی دیگر پای عده‌ای استخوانی، کوتاه، بلند، قوی یا صاف است. به هر حال تفاوت میان پاهای ورزشکاران بسیار چشمگیر است. این مسئله در مورد تغذیه نیز صدق می‌کند. با مراجعه به داروخانه به انواع مختلف ویتامین‌ها برخورد می‌کنید. گویی بدن فقط به ویتامین احتیاج دارد نه چیز دیگر. برای اینکه به اشتباه تولید کنندگان ویتامین پی ببرید اصلا لازم نیست که تحت آزمایشات پیچیده قرار بگیرید. فقط کافی است به دوستتان نگاه کرده و متوجه شوید که تفاوت فاحشی میان ساختمان بدن شما و او وجود دارد.

 

این تفاوت به بخش‌های مختلف بدن نظیر بینی، انگشت‌ها، رنگ پوست و مو، دامنه حرکت اندام‌ها و حتی صدا مربوط می‌شود. وضعیت داخلی بدن نیز به همین اندازه متفاوت است. اندازه، شکل و وظیفه عضلات، دستگاه‌ها، اعصاب غدد و مغز شما با دوستتان تفاوت دارد. در این صورت اگر بخواهید از رشد و کارآیی مطلوب برخوردار شوید مسلما تغذیه شما نیز با او متفاوت می‌باشد. برای اینکه برنامه غذایی از تأثیرات لازم برخوردار شود، حتما باید این برنامه با فرم و عملکرد خاص بدنی شما مناسبت داشته باشد.
اخیرا عوامل خاص بیو مکانیکی در علم پزشکی تعریف شده‌اند. ظرف
۴۰ سال گذشته «راجر ویلیامز» استاد دانشگاه تگزاس به صراحت اعلام کرد که تفاوت‌های چشمگیری میان نیازهای غذایی مردم وجود دارد. به عنوان مثال نشان داد که اگر بعضی حیوانات را با بقیه خیوانات مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که مقدار نیاز آن‌ها به مصرف ویتامین C تا حد ۲۰ برابر افزایش می‌یابد و تفاوت میان ویتامین A تا ۴۰ برابر افزایش می‌یابد. نیازهای غذایی مردم نیز باهم تفاوت دارد و بویژه این مسئله بیشتر در مورد انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و اسید آمینه‌ها صدق می‌کند.
یکی از تجاربی که شخصا در آزمایش کسب کردم به ویتامین یکی از تجاربی که شخصا در آزمایش کسب کردم به ویتامین C مربوط می‌شود. در آزمایشگاه، مقدار ویتامین C دفع شده و متابولیت‌های آن در ادرار ورزشکاران را به دقت اندازه‌گیری می‌کنیم. دفع ویتامین C بسیار طبیعی است؛ به طوری که این مسئله در حفظ ادرار مؤثر واقع می‌شود. حالا اگر ویتامین C دفع شده از حد مجاز بیشتر شود به راحتی می‌توان پی برد که بافت‌های بدن با چه مقدار ویتامین به حد اشباع می‌رسند. زمانی که بافت‌ها اشباع می‌شوند ویتامین اضافی وارد ادرار شده در نتیجه به راحتی می‌توان مقدار آن را اندازه‌گیری کرد. مقدار ویتامینی که در بدن باقی مانده سبب ایجاد حد اشباع می‌شود.
بر اثر تحقیقات متعدد متوجه شدیم که عده‌ای می‌توانند
۵۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مصرف کنند؛ در صورتی که ویتامین C دفع شده فقط قدری افزایش یابد. در واقع زمانی که ویتامین C وارد بد می‌شود، صدها نوع فعالیت بیولوژیکی انجام می‌دهد. با تحقیقاتی که راجع به عده‌ای دیگر انجام دادیم متوجه شدیم که با مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم با تغییرات فاحشی مواجه می‌شوند، به طوری که مقدار ویتامین C دفع شده در آنها افزایش می‌یابد. در نتیجه دریافتیم که دامنه مصرف ویتامین C در افراد مختلف به ۱۰ برابر می‌رسد. مقدار ویتامین C که بدن به آن نیاز دارد تا بافت‌ها به حد اشباع برسند، در افراد مختلف، یکسان نیست و تفاوت‌های عظیمی در آن به چشم می‌خورد. آنچه گفته شد فقط یک نمونه از تفاوت‌های بیومکانیکی است که ویژه هر فرد می‌باشد ونمی‌توان آن را در مورد سایرین تعمیم داد. در حالیکه امروزه مشاهده می‌کنیم یک نوع مکمل به همه تجویز می‌شود و این کار اشتباهی است.
همه قهرمانانی که می‌شناسیم از این مشکل آگاهی دارند. آنها همواره در صدد هستند تغییرات لازم را در تغذیه خویش به وجود آورند تا با ژنتیک، تمرین و شیوه زندگیشان متناسب باشد. در ضمن اگر می‌خواهید از پیری زودرس جلوگیری کندی، حتما این عمل را انجام دهید.
تغذیه فردی
طی
۲۰ سال اخیر شاهد توسعه برنامه‌های غذایی هستیم؛ به طوری که این مهم به وسیله تجهیزات آزمایشگاهی و کلینیک‌های بهداشتی اروپا میسر شده است. طی ۵ سال اخیر، بخشی از این برنامه‌ها وارد بازار فروش شده است و باشگاه‌های ورزشی و کلینیک‌ها چنین برنامه‌هایی را به همگان توصیه می‌کنند. بعضی برنامه‌ها سخت و طاقت‌فرسا به نظر......

 

براي خواندن بقيه، به ادامه مطلب برويد...

 

وحید بازدید : 277 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (1)

سلام

خسته نباشید پارکور بازان  که همیشه در حال کار کردن هستن و حرفه ای فکر می کنن  ودر هر جشنوارهای که در گوشیه  این کشور برگزار می شود نام اردبیل را  سر افراز می کنند و به دست فراموشی نمی سپارند  در هر شهری که پا مگزارم می بینم  دولت بیشتر از هر چیز به پارکور کاران ان شهر رسیده وپارکی زده  اگه هم نزده باشه بهترین باشگاه در اختیار انها قرار داده متاسفانه در شهر ی که زندگی می کنیم درست بر عکس این قضیه اتفاق می افته و جوانهایی که به این ورزش گرایش دارن از یاد رفته  .... .

خبر امید وار کنندهای که چند روز پیش به دستمان رسیده که امادگی جسمانی زیر مجموعه ی ورزش های همگانی شده  از این خوشحال نیستیم که زیر مجمو عه شده بلکه   مدیر جدید امده و امیدی هست .

وحید بازدید : 442 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (1)

بعضی اوقات شما بعد از ورزش، احساس درد عضلانی می کنید. اگر شما چند روز پشت سر هم مسافتی را با سرعت یکنواخت و آهسته ای بدوید، هرگز سریع تر نخواهید دوید یا قوی تر نخواهید شد.

اگر هنگام برداشتن وزنه از زمین، احساس سوزش عضلانی کنید، آن را به زمین می گذارید، در نتیجه روز بعد احساس درد نخواهید کرد ولی قوی تر هم نخواهید شد.

هر نوع پیشرفتی در قوی کردن ماهیچه ها توسط فشار آوردن به آنها (ورزش شدید) و جبران مجدد آن( استراحت) حاصل می شود.

روزی که شما به بیرون از خانه می روید و به شدت ورزش می کنید، باعث می شوید ماهیچه هایتان در طی ورزش احساس سوزش کنند. این سوزش نشان می دهد، عضلات شما در حال تخریب شدن هستند. روز بعد، احساس درد عضلانی می کنید، چرا که ماهیچه ها تخریب شده اند و نیاز به بهبود مجدد دارند. دانشمندان این فرآیند را DOMS یعنی "درد عضلانی تاخیر یافته" می نامند.


برای خواندن ادامه :‌‌ به ادامه مطلب بروید...

وحید بازدید : 812 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (1)
 

سلام دوستان خوبم، امروز چگونکی گرم کردن خود را در ورزش رو براتون آماده کردم، بیشتر پارکورکارا باید حواسشون باشه.

این مطلب رو از مجله پارکور برداشتم، چون خیلیا دسترسی به مجله ندارن، و واسه این قرار دادم که هنوزم که هنوزه قبل از شروع حرکات پارکور ، حرکات کششی انجام میدهند.

امیدوارم بتونید استفاده کنید.

حرکات کششی

برخی از متخصصین میگویند اگر می خواهید تمرینات موثرتری داشته باشید، قبل از شروع ورزش حرکات کششی انجام دهید. بسیاری از مردم بر این باورند باید تمرینات ورزشی خود را با حرکات کششی آغاز کنند، به این امید که شاید اینگونه حرکات عضلات آنها را برای تمرین در شرایط بهتری قرار میدهد.

اکثر متخصصین در زمینه آمادگی جسمانی به این نتیجه رسیده اند که انجام اینگونه حرکات کششی که به صورت ثابت انجام می گردد نه تنها موثر نیست بلکه به نحوی مضر هم می باشد.

حرکات کششی سنتی ( همانند خم شدن برای گرفتن پاها یا گذاشتن پا بر روی میله یا سکو و کشیدن آن) معمولا باعث می شوند که عضلات به جای آنکه در حالت انبساط قرار گیرند منقبض شوند. دقیقا عکس آن چیزی که برای آغاز تمرینات فیزیکی مورد نیاز است.

متخصصین می گویند انجام اینگونه حرکات قبل از آغاز تمرین مانند آنست که پاک کنی را تا مرز شکستن خم کنیم، وقتی ورزشکاران عضلات خود را تا سرحد ممکن می کشند احتمال آسیب دیدگی آنهاه بیشتر خواهد بود.

کایران او سالیوان یکی از متخصصین در زمینه ورزش در دانشگاه لیمریک ایرلند که انواع حرکات کششی و تاثیر آنها را بر روی ورزشکاران بررسی کرده میگویند: زمان بندی ما برای انجام اینگونه حرکات کاملا اشتباه است! هنگامی که قبل از شروع ورزش حرکات کششی انجام میدهیم، ممکن است بدن تصور کند....................

ادامه مطلب را بخوانید...

وحید بازدید : 515 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (6)

سلام دوستان خوبم

امروز یکی دیگه از گروه های پارکور اردبیل رو که آموزش هم میده معرفی میکنم.

گروه آرتا بویز به مربیگری مصطفی صدیق، امیدوارم همیشه و در همه حال موفق باشند.

این دوست من ایروبیک حرفه ای هم آموزش میده که من دیگه زیاد در مورد ایروبیک نمینویسم، کسانی هم که خواستند ایربیک حرفه ای یاد بگیرند با شماره مصطفی یا به آدرس مراجعه کنند.

باشگاه آرتا بویز همه روزه هست که یکی روزهای زوج از ساعت 18 تا 20

و یگری روزهای فرد از ساعت 20 الی 10 است.

آدرس : اردبیل - خ باکری نرسیده به میدان فلسطین - بریدگی دوم  سمت راست درب سفید _ باشگاه آرتا بویز

از متقاضین به یادگیری پارکور با مربیگری مصطفی صدیق به آدرس بالا مراجعه فرمایید یا با شماره زیر تماس بگیرید

مصطفی صدیق: 09144543494

با تشکر : مدیر/سعید

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
وبسایت پارکور کاران اردبیل در سال 89 افتتاح شد و آرزوی موفقیت به تمام پارکور کاران و هوطنان ایرانی دارد. این وبسایت با اخبار و کلیپها و عکسها و ... های جدید همیشه بروز بوده و من و نویسندگان واقعا زحمت زیادی در این وبلاگ کشیدیم و میکشیم، امیدوارم شما هم ما را با نظراتتان خوشحال کنید. |به امید پیشرفت پارکور و فری رانینگ ایران| .::این وبسایت زیر نظر گروه پارکور پرواز (اردبیل) میباشد::.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چ چيزي از گروه اردبيل پاركور ميخواهيد؟؟ اگر در نظر سنجي نبود در نظرها بنويسيد. ممنون
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 172
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 7,568
  • بازدید کلی : 291,654
  • کدهای اختصاصی
    Seconds