loading...
پارکور اردبیل | وسایت رسمی پارکور اردبیل
آخرین ارسال های انجمن
سعید بازدید : 298 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

سلام به همگی...هه من اصلا آدمه احساسی نیستم ولی همین الان این کلیپو دیدم و با دیدنش تمامه دردایی که توی این چند سال کشیده بودیمو دوباره حس کردم و الان که دارم اینو مینویسم هنوز اشکای رو صورتمو پاک نکردم البته این همه ی قضیه نیست و جای خیلی چیزا و خیلی کسا تو این کلیپ خالیه .... این کلیپ یه مشت آدمو نشون میده که همه ی جونیشونو ، همه ی زندگیشونو پای این بازیه لعنتی گذاشتن ... شاید میتونم بگم خیلی وقت بود که با هیچ کلیپی انقد حال نکرده بودم...اونایی که سختی هارو با چش دیدن میفهمن این بهترین کلیپ پارکور ایرانه که تا حالا ساخته شده البته بازم میگم جای خیلی ها خالیه ... حامد گرگان

وحید بازدید : 410 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (6)

 

بررسی عوامل خاص بیومکانیکی

عده‌ای پاهای چاقی دارند. از سوی دیگر پای عده‌ای استخوانی، کوتاه، بلند، قوی یا صاف است. به هر حال تفاوت میان پاهای ورزشکاران بسیار چشمگیر است. این مسئله در مورد تغذیه نیز صدق می‌کند. با مراجعه به داروخانه به انواع مختلف ویتامین‌ها برخورد می‌کنید. گویی بدن فقط به ویتامین احتیاج دارد نه چیز دیگر. برای اینکه به اشتباه تولید کنندگان ویتامین پی ببرید اصلا لازم نیست که تحت آزمایشات پیچیده قرار بگیرید. فقط کافی است به دوستتان نگاه کرده و متوجه شوید که تفاوت فاحشی میان ساختمان بدن شما و او وجود دارد.

 

این تفاوت به بخش‌های مختلف بدن نظیر بینی، انگشت‌ها، رنگ پوست و مو، دامنه حرکت اندام‌ها و حتی صدا مربوط می‌شود. وضعیت داخلی بدن نیز به همین اندازه متفاوت است. اندازه، شکل و وظیفه عضلات، دستگاه‌ها، اعصاب غدد و مغز شما با دوستتان تفاوت دارد. در این صورت اگر بخواهید از رشد و کارآیی مطلوب برخوردار شوید مسلما تغذیه شما نیز با او متفاوت می‌باشد. برای اینکه برنامه غذایی از تأثیرات لازم برخوردار شود، حتما باید این برنامه با فرم و عملکرد خاص بدنی شما مناسبت داشته باشد.
اخیرا عوامل خاص بیو مکانیکی در علم پزشکی تعریف شده‌اند. ظرف
۴۰ سال گذشته «راجر ویلیامز» استاد دانشگاه تگزاس به صراحت اعلام کرد که تفاوت‌های چشمگیری میان نیازهای غذایی مردم وجود دارد. به عنوان مثال نشان داد که اگر بعضی حیوانات را با بقیه خیوانات مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که مقدار نیاز آن‌ها به مصرف ویتامین C تا حد ۲۰ برابر افزایش می‌یابد و تفاوت میان ویتامین A تا ۴۰ برابر افزایش می‌یابد. نیازهای غذایی مردم نیز باهم تفاوت دارد و بویژه این مسئله بیشتر در مورد انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و اسید آمینه‌ها صدق می‌کند.
یکی از تجاربی که شخصا در آزمایش کسب کردم به ویتامین یکی از تجاربی که شخصا در آزمایش کسب کردم به ویتامین C مربوط می‌شود. در آزمایشگاه، مقدار ویتامین C دفع شده و متابولیت‌های آن در ادرار ورزشکاران را به دقت اندازه‌گیری می‌کنیم. دفع ویتامین C بسیار طبیعی است؛ به طوری که این مسئله در حفظ ادرار مؤثر واقع می‌شود. حالا اگر ویتامین C دفع شده از حد مجاز بیشتر شود به راحتی می‌توان پی برد که بافت‌های بدن با چه مقدار ویتامین به حد اشباع می‌رسند. زمانی که بافت‌ها اشباع می‌شوند ویتامین اضافی وارد ادرار شده در نتیجه به راحتی می‌توان مقدار آن را اندازه‌گیری کرد. مقدار ویتامینی که در بدن باقی مانده سبب ایجاد حد اشباع می‌شود.
بر اثر تحقیقات متعدد متوجه شدیم که عده‌ای می‌توانند
۵۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مصرف کنند؛ در صورتی که ویتامین C دفع شده فقط قدری افزایش یابد. در واقع زمانی که ویتامین C وارد بد می‌شود، صدها نوع فعالیت بیولوژیکی انجام می‌دهد. با تحقیقاتی که راجع به عده‌ای دیگر انجام دادیم متوجه شدیم که با مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم با تغییرات فاحشی مواجه می‌شوند، به طوری که مقدار ویتامین C دفع شده در آنها افزایش می‌یابد. در نتیجه دریافتیم که دامنه مصرف ویتامین C در افراد مختلف به ۱۰ برابر می‌رسد. مقدار ویتامین C که بدن به آن نیاز دارد تا بافت‌ها به حد اشباع برسند، در افراد مختلف، یکسان نیست و تفاوت‌های عظیمی در آن به چشم می‌خورد. آنچه گفته شد فقط یک نمونه از تفاوت‌های بیومکانیکی است که ویژه هر فرد می‌باشد ونمی‌توان آن را در مورد سایرین تعمیم داد. در حالیکه امروزه مشاهده می‌کنیم یک نوع مکمل به همه تجویز می‌شود و این کار اشتباهی است.
همه قهرمانانی که می‌شناسیم از این مشکل آگاهی دارند. آنها همواره در صدد هستند تغییرات لازم را در تغذیه خویش به وجود آورند تا با ژنتیک، تمرین و شیوه زندگیشان متناسب باشد. در ضمن اگر می‌خواهید از پیری زودرس جلوگیری کندی، حتما این عمل را انجام دهید.
تغذیه فردی
طی
۲۰ سال اخیر شاهد توسعه برنامه‌های غذایی هستیم؛ به طوری که این مهم به وسیله تجهیزات آزمایشگاهی و کلینیک‌های بهداشتی اروپا میسر شده است. طی ۵ سال اخیر، بخشی از این برنامه‌ها وارد بازار فروش شده است و باشگاه‌های ورزشی و کلینیک‌ها چنین برنامه‌هایی را به همگان توصیه می‌کنند. بعضی برنامه‌ها سخت و طاقت‌فرسا به نظر......

 

براي خواندن بقيه، به ادامه مطلب برويد...

 

وحید بازدید : 277 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (1)

سلام

خسته نباشید پارکور بازان  که همیشه در حال کار کردن هستن و حرفه ای فکر می کنن  ودر هر جشنوارهای که در گوشیه  این کشور برگزار می شود نام اردبیل را  سر افراز می کنند و به دست فراموشی نمی سپارند  در هر شهری که پا مگزارم می بینم  دولت بیشتر از هر چیز به پارکور کاران ان شهر رسیده وپارکی زده  اگه هم نزده باشه بهترین باشگاه در اختیار انها قرار داده متاسفانه در شهر ی که زندگی می کنیم درست بر عکس این قضیه اتفاق می افته و جوانهایی که به این ورزش گرایش دارن از یاد رفته  .... .

خبر امید وار کنندهای که چند روز پیش به دستمان رسیده که امادگی جسمانی زیر مجموعه ی ورزش های همگانی شده  از این خوشحال نیستیم که زیر مجمو عه شده بلکه   مدیر جدید امده و امیدی هست .

وحید بازدید : 410 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (2)

يه كليپ جديد در حد تيم ملي. حتما ببينيد/

راستي براي ديدن فيلمها بايد فلش پلير رو نصب كنين ب صورت آنلاين ببينين. و اگه ميخوايين دانلودكنين بايد با دانلود منيچر دانلود كنين. اگه منيچر ندارين در قسمت نظرات بگين براتون بزارم

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
وبسایت پارکور کاران اردبیل در سال 89 افتتاح شد و آرزوی موفقیت به تمام پارکور کاران و هوطنان ایرانی دارد. این وبسایت با اخبار و کلیپها و عکسها و ... های جدید همیشه بروز بوده و من و نویسندگان واقعا زحمت زیادی در این وبلاگ کشیدیم و میکشیم، امیدوارم شما هم ما را با نظراتتان خوشحال کنید. |به امید پیشرفت پارکور و فری رانینگ ایران| .::این وبسایت زیر نظر گروه پارکور پرواز (اردبیل) میباشد::.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چ چيزي از گروه اردبيل پاركور ميخواهيد؟؟ اگر در نظر سنجي نبود در نظرها بنويسيد. ممنون
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 172
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 148
  • بازدید سال : 7,571
  • بازدید کلی : 291,657
  • کدهای اختصاصی
    Seconds